Text
-
- ANDT(S)
- Barn- och elevhälsa
- Bedömning och betyg
- Delaktighet och inflytande
- Digital kompetens
- Entreprenörskap
- Estetiska uttrycksformer
- Flerspråkighet
- Hållbar utveckling
- Internationalisering
- Jämställdhet
- Kollegialt lärande
- Kooperativt lärande
- Ledarskap
- Lek
- Livslångt lärande
- Mångfald
- Sexualitet, samtycke och relationer
- Specialpedagogik
- Språkutveckling
- Tillgänglig undervisning
- Trygghet och studiero
- Utomhuspedagogik
- Värdegrundsarbete
- Läsarnas bidrag
- Resurser
-
- ANDT(S)
- Barn- och elevhälsa
- Bedömning och betyg
- Delaktighet och inflytande
- Digital kompetens
- Entreprenörskap
- Estetiska uttrycksformer
- Flerspråkighet
- Hållbar utveckling
- Internationalisering
- Jämställdhet
- Kollegialt lärande
- Kooperativt lärande
- Ledarskap
- Lek
- Livslångt lärande
- Mångfald
- Sexualitet, samtycke och relationer
- Specialpedagogik
- Språkutveckling
- Tillgänglig undervisning
- Trygghet och studiero
- Utomhuspedagogik
- Värdegrundsarbete
- Läsarnas bidrag
- Resurser
Framtidens matematik
Lärare behöver konkreta verktyg för att skapa en bättre matematikundervisning, menar Andreas Ryve, professor i matematikdidaktik på Mälardalens högskola.
Kan hållbar utveckling och målen i Agenda 2030 kopplas till utbildning och undervisning? Under våren 2021 gjordes inslag om hur dåvarande Mälardalens högskolas forskning kan kopplas till målen i Agenda 2030 i samarbete med UR-samtiden. Ett av hållbarhetsmålen är "God utbildning för alla".
En av de forskare som medverkade var Andreas Ryve, professor i matematikdidaktik, som betonade att skolan ska vila på beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund. På Mälardalens högskola utvecklas konkreta verktyg för matematiklärare att använda i undervisningen och därmed ge förutsättningar för en god utbildning för alla. Se den inspelade intervjun här Länk till annan webbplats..