Skapa innehåll tillsammans

Pedagog Mälardalens innehåll skapas tillsammans med dig som är yrkesverksam i förskola, skola och vuxenutbildning, lärarstudent, lärarutbildare eller forskare. Det finns flera sätt att vara delaktig till innehållet på sajten.

Berätta om din undervisning

Vill du berätta om din undervisning eller dina lärarstudier? Du kan själv blogga, vlogga eller podda.

Dela forskningsresultat

Hör av dig om du är forskare och vill dela dina forskningsresultat. Vi kan hjälpa dig att publicera ditt eget material eller så kan du boka tid för intervju som antingen kan sändas i video/poddform eller publiceras som en artikel. Det finns även andra möjligheter att dela innehåll som är intressant för målgruppen.

Kommentera

I vissa fall finns möjlighet att kommentera innehållet i artiklar och bloggar. Bidra med dina hejarop, förslag eller åsikter om det som publiceras. Självklart håller vi en god samtalston i kommentarsfälten och de godkänns därför av redaktionen innan publicering.

Evenemang

Om du anordnar ett seminarium, en nätverksträff eller annan aktivitet som är möjlig för andra att delta i kan du höra av dig till oss så lägger vi upp evenemanget i kalendern.

Tipsa

Tveka inte att tipsa oss om du känner till någon eller något som skulle vara intressant att berätta om. Det kan vara ditt eller en kollegas arbete, resurser för undervisning, en intressant händelse, ett evenemang, en bra bok eller intressant skolforskning.

Kontakter

För att ta kontakt med oss mejlar du pm@mdu.se