Datum 2022-01-20
Artikeltyp Porträtt

Utbildningen har fått Matilda att växa som person

− Nu efter examen vid beteendevetenskapliga programmet tar jag med mig tre års ovärderlig kunskap och vill samtligt önska grattis till alla krigare som klarat av att motivera sig till att plugga under pandemin, säger Matilda Björklund.

Hur kom det sig att du valde att studera på MDU?
− För att jag ville studera beteendevetenskap och upplägget på programmet verkade bra!

Vad är det bästa med ditt program?
− Lärarna, de är otroliga! De vet vad de håller på med.

Vad har din studietid på MDU givit dig?
− Jag har lärt mig supermycket, om samhället och andra människor men främst om mig själv. Jag har verkligen vuxit som person!

Vad tar du med dig från MDU?
− Tre års ovärderlig kunskap såklart!

Vad händer härnäst?
− Jag ska fortsätta att studera en juridikkurs och söka jobb. Drömjobbet vet jag inte, men hade velat arbeta med barn eller ungdomar.

Hur känns det att ta examen?
− Underbart! Kan inte förstå att jag är klar... Det känns som jag började plugga nyss samtidigt som det känns som jag pluggat i 10 år!

Vad är ditt bästa minne?
− Svårt med tanke på att nästan två år varit på distans… Så jag vill nog säga när C-uppsatsen blev klar!

Vad vill du säga till alla som tar examen under avslutningshögtiden?
− Grattis alla krigare som klarat av att motivera sig till att plugga under pandemin!