Datum 2022-04-05

Driftstörningar i våra IT-system

Uppdaterad 4 januari klockan 10:48 med att du inte längre ska utgå från Canvas för att se lokal. Det är webbschemat som gäller.

Det som kvarstår att lösa är tillgången till programmen PDM och Extend Sim i datorsalarna.

Frågor och svar

All programvara i datorsalarna fungerar igen med undantag för PDM och Extend Sim.

Vi kan i nuläget inte ge något besked om när de kommer att vara tillgängliga igen.

Nu fungerar e-posten som vanligt. Det innebär att du kan mejla till studenttorget@mdh.se, studentombudsman@mdh.se och arbetsmiljostudent@mdh.se igen. Alla mejl som skickats till dessa adresser innan eller under driftstörningen finns kvar. Vi svarar dig så fort vi kan.

Om du inte kommer in på en kurs som du är registrerad på kan du kontakta Studenttorget på studenttorget@mdh.se, så hjälper de dig.

Ja, nu fungerar antagning.se och du kan tacka ja till din studieplats.

Ja, nu kan alla logga in i Zoom igen. Kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller mejl studenttorget@mdh.se, om du inte kommer in så hjälper de dig vidare.

Ja, webbschemat Kronox fungerar.

Du ska i möjligaste mån få ta del av undervisning som du har missat på grund av driftstörningen. Vi försöker också senarelägga deadlines för inlämningsuppgifter. MDU:s ledningsgrupp för kris och beredskap arbetar tillsammans med akademierna med att se över hur vi kan lösa det praktiskt.

Vänd dig till din lärare. Har du tenta den här veckan hittar du information om salar här nedan.

Ja, nu går det att skicka det skannade dokumentet till din e-post igen.

Ja, nu fungerar MDH-play. Kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller på studenttorget@mdh.se om du inte kommer in så hjälper de dig vidare.

Nu kommer du åt bibliotekets databaser ovasett om du befinner dig på eller utanför campus. Gå via länkarna på bibliotekets sida.

Ja, nu fungerar det att logga in med studentkontot igen.

Om du har problem med att logga in, kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller mejl studenttorget@mdh.se.

Ja, nu går det att skapa nya studentkonton igen.

Ja, nu kan du hämta ut parkeringstillstånd på Studenttorget igen.

Har du övriga frågor?

Har du andra typer av frågor kan du vända dig till Studenttorget på telefon 021-10 13 10 under våra öppettider (måndag-torsdag klockan 8:00-16:00 och fredag 8:00-15:00).

Tentamenslokaler

Nu kan du se i webbschemat vilken lokal din tenta är i. Länk till annan webbplats.