Driftstörningar i våra IT-system
Uppdaterad 4 januari klockan 10:48 med att du inte längre ska utgå från Canvas för att se lokal. Det är webbschemat som gäller.
Det som kvarstår att lösa är tillgången till programmen PDM och Extend Sim i datorsalarna.
Frågor och svar
Vilka program fungerar i datasalarna
All programvara i datorsalarna fungerar igen med undantag för PDM och Extend Sim.
Vi kan i nuläget inte ge något besked om när de kommer att vara tillgängliga igen.
Har mitt mejl kommit fram?
Nu fungerar e-posten som vanligt. Det innebär att du kan mejla till studenttorget@mdh.se, studentombudsman@mdh.se och arbetsmiljostudent@mdh.se igen. Alla mejl som skickats till dessa adresser innan eller under driftstörningen finns kvar. Vi svarar dig så fort vi kan.
Vad gör jag om jag inte kommer in i Canvas?
Om du inte kommer in på en kurs som du är registrerad på kan du kontakta Studenttorget på studenttorget@mdh.se, så hjälper de dig.
Fungerar antagning.se?
Ja, nu fungerar antagning.se och du kan tacka ja till din studieplats.
Fungerar Zoom?
Ja, nu kan alla logga in i Zoom igen. Kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller mejl studenttorget@mdh.se, om du inte kommer in så hjälper de dig vidare.
Fungerar Kronox?
Ja, webbschemat Kronox fungerar.
Vad händer om jag missar undervisning på grund av detta?
Du ska i möjligaste mån få ta del av undervisning som du har missat på grund av driftstörningen. Vi försöker också senarelägga deadlines för inlämningsuppgifter. MDU:s ledningsgrupp för kris och beredskap arbetar tillsammans med akademierna med att se över hur vi kan lösa det praktiskt.
Har du frågor om din undervisning eller examination?
Vänd dig till din lärare. Har du tenta den här veckan hittar du information om salar här nedan.
Fungerar funktionen scan to email på skrivarna?
Ja, nu går det att skicka det skannade dokumentet till din e-post igen.
Fungerar MDH-play?
Ja, nu fungerar MDH-play. Kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller på studenttorget@mdh.se om du inte kommer in så hjälper de dig vidare.
När kommer jag åt artiklar från bibliotekets databaser?
Nu kommer du åt bibliotekets databaser ovasett om du befinner dig på eller utanför campus. Gå via länkarna på bibliotekets sida.
Fungerar det att logga in med mitt studentkonto?
Ja, nu fungerar det att logga in med studentkontot igen.
Om du har problem med att logga in, kontakta Studenttorget på telefon 021-10 13 10 eller mejl studenttorget@mdh.se.
Går det att skapa studentkonto?
Ja, nu går det att skapa nya studentkonton igen.
Går det att hämta ut parkeringstillstånd?
Ja, nu kan du hämta ut parkeringstillstånd på Studenttorget igen.
Går det att beställa MDU-kort?
Ja, nu fungerar det att beställa MDU-kort igen.
Du beställer kortet via studentportalen. Länk till annan webbplats.
Har du övriga frågor?
Har du andra typer av frågor kan du vända dig till Studenttorget på telefon 021-10 13 10 under våra öppettider (måndag-torsdag klockan 8:00-16:00 och fredag 8:00-15:00).
Tentamenslokaler
Nu kan du se i webbschemat vilken lokal din tenta är i. Länk till annan webbplats.