Datum 2021-10-01

Undervisningen kan ställas om till digital med tre timmars varsel

Fyra studenter sitter med bärbara datorer vid ett bord på campus.

Om läraren har förkylningssymptom ska han eller hon meddela studenterna i förväg om undervisningen på campus ställs om till digital undervisning. För undervisning på förmiddagen ska läraren meddela ändringen redan dagen innan.

Om läraren har förkylningssymptom och inte ska komma till campus, kan han eller hon antingen ställa in undervisningen eller ställa om den till digital.

Om läraren ställer om till digital undervisning gäller följande:

• För undervisning mellan klockan 8 och 11 meddelar läraren omställningen före klockan 17.00 dagen innan.
  • För undervisning efter klockan 11 meddelar läraren omställningen minst 3 timmar före undervisningstillfället.
  • Om behovet att ställa om uppstår efter tiderna som anges ovan, måste undervisningstillfället ställas in.

Informationen finns i webbschemat och Canvas

Om läraren ställer in undervisningen eller ställer om till digital, får du information via webbschemat och kurstillfällets sida i Canvas.

Ta med dator och hörlurar till campus så att du kan följa undervisningen även om den ställs om till digital.