Datum 2021-05-03

Volvo utmanar dig i Pluggpeppen

Pluggpeppen växlar upp ytterligare med en utmaning från Volvo: Om alla programstudenter samlar totalt fyra miljoner aktivitetspoäng till och med 17 maj, donerar Volvo CE 10 000 kronor till Stadsmissionen.

Pluggpeppen är en hälsoutmaning för alla programstudenter på MDH. Med hjälp av en app reggar man aktiviteter som omvandlas till poäng – och det program som samlar ihop flest poäng vinner en digital liveträning med kampsportaren och kändis-PT:n Fannie Redman.

Sedan starten 6 april har alla lag tillsammans samlat ihop drygt två miljoner poäng. Med två veckor kvar av utmaningen säger nu Volvo CE att om antalet poäng dubblas under slutspurten, donerar de 10 000 kronor till Eskilstuna Stadsmission.

Målet är alltså 4 000 0000 poäng den 17 maj, så dra på träningskläderna för en sista kraftsamling! För att få mer energi och må bättre, förstås. Men också för att tillsammans hjälpa Stadsmissionen att göra mer för de som drabbats hårt av social isolering under pandemin.

Du som redan är aktiv i Pluggpeppen – öka! Du som inte kommit igång – det är inte för sent! All rörelse räknas och alla poäng gör skillnad. Nu hjälps vi åt att nå målet!