Datum 2021-01-21

Hjälp till att hitta hållbara lösningar för framtiden

Vill du hjälpa till att hitta lösningar för framtidens energianvändning? Då kan du vara med i Energislaget 2021. Utmaningen riktar sig till dig som är student oavsett inriktning. Kreativa lösningar behövs inom olika områden som teknik, beteendevetenskap och ekonomi.

Under Energislaget 2021 samlas kreativa studenter i ett innovativt och skapande sammanhang för att djupdyka i energieffektivisering och skapa lösningar på aktuella utmaningar. Kanske har just du svar på några av de utmaningar energisektorn står inför?

Om Energislaget

Energislaget är en del av det EU-finansierade projektet EnOff som drivs av Energieffektiviseringsföretagen. Du kommer bli tilldelad en grupp på fem studenter från andra akademiska discipliner än du själv. Under en helg kommer du och din grupp att jobba intensivt för att hitta lösningar på en av utmaningarna. Du kommer få ta del av inspirationsföreläsare, coachning från experter och framförallt, skapa kreativa lösningar med andra engagerade studenter.

När, var och hur

När: Mellan den 20 och 21 februari.
Var: Digitalt.
Mer information: https://sustainergies.se/energislaget/ Länk till annan webbplats.