Datum 2021-01-29

Bli något som betyder något!

Vill du arbeta med människor? Diggar du mest siffror? Vill du utveckla ny teknik? Föredrar du att tänka kreativ?

MDH är en mångfaldig högskola där du kan välja mellan 1 000 kurser och 56 program.

Gemensamt för de flesta av våra utbildningar är att de ger dig ett jobb som hjälper till att lösa samhällets utmaningar.

FN:s globala hållbarhetsmål.

Vad är viktigt för dig?

Vad drömmer du om? Är det viktigt för dig att få ett säkert jobb, eller vill du ha frihet och en utbildning som kan ta dig ut i världen? Kanske du drömmer om att bli din egen chef och starta eget företag?

Du bestämmer vad du ska bli!

Utforska våra program:

• Datum 2022-02-24
  • Artikeltyp Aktuellt

Här får du jobb efter studierna

Etableringsgraden för examinerade studenter från MDU är bland den högsta i landet, enligt en rapport från Universitetskanslersämbetets (UKÄ). Hela 86 procent, vilket motsvarar närmare 9 av 10 studenter, har en god ställning på arbetsmarknaden inom 1-1,5 år efter examen.

om Här får du jobb efter studierna