Datum 2021-03-01

Jobba extra och gör skillnad under vaccinationen mot covid-19

Nu har du chansen att göra en insats för samhället samtidigt som du tjänar lite extra pengar. Med anledning av den stora vaccinationsinsatsen mot covid-19 behöver Region Sörmland hjälp med bemanning av bland annat kövärdar.

Du kommer bland annat hjälpa till med ID-kontroll, kontroll av hälsodeklaration och vara behjälplig med att se till att personer håller avstånd i och utanför lokalerna. Uppdraget kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket.

Region Sörmlands vaccinationsenhet söker flera personer för att stötta upp vid vaccineringslokalerna både dagtid och kvällar samt på helger. Vaccineringsplatserna kommer att finnas på flera orter i länet – Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Gnesta, Katrineholm, Vagnhärad, Nyköping och Oxelösund, vilket innebär att det finns möjlighet att arbeta på någon av dessa orter.

Timlön för uppdraget är 120 kronor och du kommer få en introduktion innan du börjar jobba.

Om du är intresserad av att hjälpa till vid vaccineringen skickar du din intresseanmälan till bemanningvaccinationHR@regionsormland.se. I mejlet anger du vilken/vilka orter du vill jobba på samt om du kan jobba dagtid, kväll eller på helger. Glöm inte att skicka med dina kontaktuppgifter.