Datum 2021-08-17

Hämta ditt parkeringstillstånd för HT21/VT22

Nu är det dags att hämta ditt parkeringstillstånd för HT21/VT22 vid Studenttorget. Tillståndet gäller för parkering vid campus Västerås.

För att du ska få ett parkeringstillstånd, som ger dig reducerad avgift på parkeringarna vid högskolan i Västerås, kommer du personligen till Studenttorget och visar upp din legitimation. Du kan hämta ut ditt parkeringstillstånd det från och med den 17 augusti.

Tillstånden för läsåret HT20/VT21 gäller till och med den 12 september. Du behöver ha ett nytt tillstånd för HT21/VT22 från den 13 september (vecka 37), annars riskerar du att bötfällas från den dagen.

Du placerar tillståndet i bilens framruta med terminsmärkningen väl synlig. Om du glömt tillståndet måste du betala normal taxa i parkeringsautomaten eller enligt Aimo Parks anvisningar på info-skylt.

Observera att det finns olika aktörer för parkeringarna runt högskolan och köpt biljett gäller endast för avsedd parkering. Det betyder att en köpt biljett från exempelvis Aimo Park endast gäller på Aimo Parks parkering.

Vad rädd om parkeringstillståndet – det är en värdehandling!