Datum 2021-04-01

Busstrafiken leds om i Västerås city

Västerås stad och Mälarenergi ska genomföra flera projekt och underhållsarbeten som medför trafikavstängningar i Västerås city. För att minimera stöket samordnas dessa projekt under vecka 15-26. Syftet är att säkra markvärmen i området och få ett finare och mer tillgängligt city. Bussarna till och från campus påverkas inte utan går enligt tidtabell.

För information kommer under vecka 16-26 hållplatserna Rudbecksgatan, Smedjegatan, Stora Gatan och Källgatan att stängas av i båda riktningar. Busstrafiken kommer att gå via Cityringen istället. Trafiken utanför Mälardalens högskola påverkas inte, utan går som vanligt.

För dig som student kan det innebära att du behöver ta hänsyn till de nya förhållanden som gäller när du planerar dina resor. Campusbussarna till och från Västerås och Eskilstuna påverkas inte av detta utan går enligt gällande tidtabell.

Läs mer om bussarnas ändrade turer på vasteras.se Länk till annan webbplats.

Nedan kan du se en översikt över busslinjernas nya resväg.