Datum 2020-03-23

Inte bara för ekonomer: Är du intresserad av en karriär på banken?

MDH har ett strategiskt avtal med Sparbanken Rekarne där bland annat programmet Rekarne Academy ingår.

Många av bankens yrkesroller är inom ekonomi, men det finns även andra typer av arbeten representerade. Nu letar banken efter fler MDH-studenter till programmet.

För att kunna driva dagens och morgondagens bank behöver banken många olika kompetenser i sin personalstyrka. Allt från databasanalytiker och systemvetare till kommunikatörer och beteendevetare.

Med programmet Rekarne Academy ges du som student på MDH en god inblick i vad bankyrket kan innebära. Dessutom får du en inkomstkälla under din studietid.

Under första läsåret sätter banken upp mål som du ska ha uppnått för att kunna söka in till år två. Bland de som är kvalificerade väljs två till fyra personer ut inför varje höstterminsstart.

Läs mer här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.