Datum 2020-12-03

Proaktivt arbete för att främja ungas livssituation

Det tredje avsnittet i programserien Inkludera Mera 2020 handlar om proaktivt arbete för att främja barns och ungas livssituation, skola och hälsa. Som vanligt är det kostnadsfritt att delta.

Programserien Inkludera Mera 2020 – som anordnas av MDH:s centrumbildning Samhällskontraktet – sänder den 17 december sitt tredje och avslutande program för året. Det drygt timmeslånga programmet kommer att bestå av gäster i studion och förinspelade reportage på temat proaktivt arbete för att främja barn och ungas livssituation i Sverige.

I programmet får vi bland annat träffa Ola Mattsson från Rädda Barnen som kommer berätta om initiativet På Lika Villkor – en satsning för att stärka engagemang, delaktighet och inflytande bland barn och unga i Sverige. Inom ramen för På Lika Villkor bedriver Rädda Barnen i samverkan med andra aktörer olika typer av verksamheter för barn, ungdomar och föräldrar för att utveckla ett långsiktigt barnrättsarbete och åstadkomma förbättrade livsvillkor för barn och unga i socioekonomiskt utsatta områden.

Se alla programdeltagare här.

Deltagande är kostnadsfritt. Se samtliga programdeltagare här.

Inkludera Mera avsnitt 3

Samhällskontraktet

En samverkansarena där Västerås stad, Eskilstuna kommun, Region Västmanland, Region Sörmland och MDH satsar på forskning och utveckling för att lösa gemensamma utmaningar.