Datum 2020-12-08

Föreläsning om interaktionsdesign: Utveckling vid inbromsning

I en tid då mycket ställts på ända vad det gäller att arbeta, mötas och utveckla produkter, tjänster och organisera oss. Hur kan då en designprocess med olika metoder bidra till att se nya vägar?

I detta webbinarium kan du ta del av en designforskares reflektioner och idéer runt interaktionsdesign och design som möjlig metod och stöd för företagsutveckling.

Föreläsare är Helena Tobiasson, forskare och lärare i interaktionsdesign vid MDH och ansvarig för det nya kandidatprogrammet i interaktionsdesign.

Webbinariet arrangerades av Tillväxtmotorn, Mälardalens högskolas ledarskapsprogram, i samverkan med Sörmlandskontraktet - ett samarbete mellan Eskilstuna kommun, Eskilstuna Fabriksförening och MDH som bidrar till att ge MDH i Eskilstuna ett unikt utbildningsutbud kopplat till digitalisering och IT.

Här kan du läsa mer om Tillväxtmotorn och vad vi kan erbjuda dig och ditt företag