Datum 2020-08-21

Ingen trängsel på bussar mellan Västerås och Eskilstuna

MDH har satt in fler bussar på sträckan mellan campusorterna. Orsaken är den utglesning som är nödvändig under pandemin.

• För att det inte ska bli för trångt på resan ska studenter och medarbetare sitta på varannan stol i bussarna.
  • En extra buss per avgång beräknas täcka behovet. Ordinarie tidtabell gäller fortsatt.
  • Precis som tidigare gäller -­ stanna hemma om du är sjuk eller har symptom.
  • Håll avståndet och var noga med att tvätta händerna. ­­
  • Vi har alla ett eget ansvar.
  • Överväg andra alternativ till att ta bussen.

Munskydd på bussen

Från och med den 7 januari rekommenderar Folkhälsomyndigheten att alla ska ha munskydd om de vistas i kollektivtrafiken i rusningstid, det vill säga vardagar mellan klockan 7 och 9 samt 16 och 18. Det gäller även på bussarna som går mellan våra campus. Antalet platser på bussen fortsätter att vara halverat och vid behov sätts extra bussar in så att ingen trängsel uppstår. Kom ihåg – att hålla avstånd är att visa omtanke!