Datum 2020-04-08

Tillsammans för ett tryggt och säkert campus

MDH har valt att hålla campus öppet för studenter under påskhelgen. För ökad säkerhet behöver vi tillsammans vässa vårt säkerhetsmedvetande och vara noga med att inga obehöriga släpps in i huset.

Under påskhelgen är campus öppet samma tider som vanliga helger, kl 10:00-15:00. För tillträde till campus ska studenter ha giltigt passerkort och detta får enbart användas för eget bruk. Studenter som saknar kod till sitt kort tar kontakt med Studenttorget.

Påsk: Skärtorsdag 9 april stänger Studenttorget kl 14:00, övriga helgdagar stängt.

Ordinarie tider: Mejl och telefon besvaras måndag-torsdag kl. 8.00-16.00 samt fredagar kl. 8.00-15.00.
Kontakt via mejl: studenttorget@mdh.se, telefon: 021-10 13 10.

Om något skulle inträffa hittar du larmnumren här nedanför. Det är viktigt att dina uppgifter hamnar i rätta händer för att räddningsarbete och information ska gå så snabbt som möjligt.

För akut stöd i situationen

Väktare Eskilstuna ​016-15 32 40

Väktare Västerås 021-10 70 40

Vid särskild händelse

1. Rädda liv.
  2. Ring 112.
  3. Kontakta MDH:s ledningsgrupp för kris och beredskap (LKB)*
    på telefonnummer 073-960 88 22.
  4. Kom ihåg att lämna ditt namn och telefonnummer när du larmar eller kontaktar ledningsgruppen.

*Ledningsgruppen för kris och beredskap (LKB) fattar strategiska beslut om krishantering för personal och studenter. Medlemmar i gruppen tjänstgör som tjänsteman i beredskap (TIB) och bemannar MDH:s jourtelefon dygnet runt. Gruppen samordnar intern och extern information om det inträffade.