Datum 2019-11-18

Forskningsfokus när samverkanspartners gästade MDH

Vid höstens samverkanslunch fick representanter från våra samverkanspartners, näringsliv och offentlig sektor ta del av aktuell forskning från högskolans alla forskningsområden.

Efter att ha välkomnats av rektor Paul Pettersson och Helena Jerregård, vice rektor för samverkan, bjöds gästerna på två föreläsningar samt mingellunch med utställning av elva forskningsprojekt.

Ulrica von Thiele Schwarz, professor i psykologi, höll den första föreläsningen och pratade om att lyckas med implementering av innovationer. Doktoranden Yuji Yamamoto var andra talare och höll ett föredrag med titeln Democratizing innovation through democratizing Internet of Things.

Samverkanslunchen anordnas för att visa upp högskolans forskning samt för att stärka relationerna med våra samverkanspartners.