Datum 2019-02-20

Oscar Uusitalo är årets alumn

Oscar Uusitalo är årets alumn 2018 vid MDH. Priset delas ut till en tidigare student som är en inspirerande förebild och en bra ambassadör för högskolan.
– Jag har nytta av mina studier från MDH varje dag på mitt jobb. Dessutom har utbildningen gett mig ett fantastiskt kontaktnät och nya erfarenheter, säger Oscar Uusitalo.

Oscar Uusitalo har en examen från folkhälsoprogrammet och får priset för sin målmedvetenhet och sitt engagemang vid MDH, även efter avslutade studier. Hans mål har hela tiden varit att förbättra människors hälsa, ett mål som har lett honom till sitt nuvarande arbete vid Sisu Idrottsutbildarna och Västmanlands Idrottsförbund i Västerås. Han är även engagerad i Folkhälsovetenskapliga avdelningens branschråd vid MDH och återkommer regelbundet som gästföreläsare vid högskolan.

Priset till årets alumn delades ut vid MDH i Västerås tisdag 19 februari av rektor Paul Pettersson. Totalt var tolv personer nominerade till utmärkelsen och mottagaren är utsedd av en jury med representanter från högskolan, näringslivet och studentkåren.

– Det här känns jätteroligt, en fantastisk bekräftelse. Jag vill rekommendera alla som funderar på att studera att våga ta steget. Idag är det avgörande med högskolestudier, och dessutom får du så mycket tillbaka i form av kunskap, kontakter och verktyg, säger Oscar Uusitalo.

I sin roll som årets alumn kommer Oscar Uusitalo att dyka upp i olika sammanhang under året, bland annat som inspiration för studenter och alumner.

MDH Alumni är öppet för alla tidigare studenter på högskolan. Det är ett sätt att hålla kontakt med lärosätet och få inbjudan till utbildningar, evenemang och senaste nyheterna.