Datum 2018-02-20

Rupa Thakrar Bagoon är Årets alumn vid MDH

– Jag är så glad att jag valde att studera vid MDH. Min tid som student här har betytt oerhört mycket för mig och har bidragit till den jag är idag.
Det säger Rupa Thakrar Bagoon som är Årets alumn vid MDH 2017.

Priset delades ut av rektor Paul Pettersson under arbetsmarknadsmässan Högvarv vid MDH i Västerås. Rupa Thakrar Bagoon har studerat vid internationella marknadsföringsprogrammet och tog sin examen 2006. Sedan 2007 bor hon i Sydafrika där hon arbetar för Business Sweden, Sveriges Export och Investeringsråd, i Johannesburg.

– Som årets alumn ser jag stora möjligheter till att inspirera ungdomar till studier och rätt studieval, och få möjligheten att dela med mig av erfarenheter och lärdomar från livet efter studierna. Det skulle vara otroligt roligt och spännande att få träffa och samverka med studenter. Mitt råd är att fokusera och satsa på studierna och att alltid utgå från sig själv och inte jämföra sig med andra. Studierna är en investering i ens framtida karriär men förutom att plugga hårt så är det också viktigt att njuta av studietiden och att skapa positiva minnen!